Sunday, January 4, 2009

SEBULAN TELAH BERLALU


Hari ini genap sebulan sejak aku ditimpa kemalangan pada 5 Disember yang lalu. Sebulan berlalu agak deras dan aku masih bersyukur kerana tidak ada anggota tubuh ku yang lain cedera kecuali lutut kiri ku. Sejauh ini, aku sudah melalui satu reviu oleh doktor dan satu temujanji dengan fisioterapi. Ahli fisioterapi menyuruhku supaya buat senaman sekurang-kurangnya 3 kali sehari untuk menguatkan otot di daerah lutut. Pada 29 Disember lalu, aku hadir untuk reviu dan fisioterapi. Setelah menjalani xray, aku diperiksa oleh Dr Gamaliel dan dia dapati tulang yang dioperasi belum ada kesan sembuh sepenuhnya kerana terlalu awal. itulah kali aku melihat tulang kaki kiri ku yang sudah dipasang besi sepanjang 15 cm serta 5 skru untuk kukuhkannya. Aku hanya berdoa agar lutut ku dapat sembuh lebih cepat dari biasa.

Dalam sebulan aku 'berihat' di rumah, banyak rencana2 telah aku tulis untuk Majalah Perkahwinan. Di samping itu aku ingin menulis beberapa buah cerpen serta sebuah novel, insya'allah. Hingga kini aku sudah hampir tamat menulis sebuah cerpen bertajuk Jeneral. Dan kini sudah pun dua episod aku selesaikan untuk novel yang bertajuk Pejuang Kertas.

Yang penting, aku masih tetap berkarya dan moga bila aku sembuh kelak, ada beberapa buah karya sudah tercipta. Insya'Allah. Di samping itu, aku diberi penghormatan untuk membuat reviu album Maman Teachers Pet yang berjudul Taqwa. Dan saya rasa, ramai akan dapat menafaat dengan karya-karya terkini Maman yang mantap dan penuhi jiwa yang kosong.

Salam.....
(foto menunjukan jahitan sudah ditanggalkan - 5 januari 2009)

No comments: